Z tytułem Drugich Wicemistrzów Polski w 4N sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski kończą Paweł Krysiak i Paweł Gacek. Załoga, która do startów powróciła po ponad 2-letniej przerwie, tegoroczne starty podsumowuje, czując niedosyt sportowej walki. – Najlepiej wspominam Rajd Świdnicki-Krause, w którym wywalczyliśmy zwycięstwo w klasie. W trakcie rajdowej rywalizacji, niestety trapiły nas awarie i zmienialiśmy samochód. To wszystko oddaliło naszą szansę na najwyższe miejsce na podium – mówi Paweł Krysiak, kierowca ze Strzegomia, reprezentujący barwy Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej.
Wielki zapał do walki na odcinkach specjalnych i plan na zwycięstwo w cyklu Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w dobrze obsadzonej klasie 4N. To przyświecało Pawłowi Krysiakowi, który w tym roku powrócił na rajdowe trasy. W realizacji tego celu postawił na pilota Pawła Gacka oraz samochód Renault Clio. Ograniczony budżet, jakim dysponowała załoga, pozwolił na udział tylko w 5 rundach, spośród 8 zaplanowanych na tegoroczny krajowy czempionat.
Rewelacja na Świdnickim
Sezon 2015 dla załogi Paweł Krysiak i Paweł Gacek rozpoczął się rewelacyjnie, bo od triumfu w 43. Rajdzie Świdnickim-Krause, rozgrywanym pod koniec kwietnia. Perfekcyjną i niezwykle dynamiczną jazdą udało się, zdystansować aż 9 konkurentów w stawce.
– Radość na mecie była niesamowita, bo był to niewątpliwie największy sukces w mojej karierze. Z trudną technicznie trasą walczyliśmy w ciężkich warunkach pogodowych, a w doborowym towarzystwie zawody ukończyliśmy na 18. miejscu w klasyfikacji generalnej – mówi Paweł Krysiak.
Niespełna miesiąc później polem do zaciętej rajdowej walki były odcinki specjalne 30. Rajdu Karkonoskiego. Tu, m.in. po kapciu, który uszkodził przód Renault Clio, Krysiak i Gacek dojechali na 3. miejscu w klasie. – Muszę przyznać, że konkurencją byli dla mnie rywale w zdecydowanie mocniejszych Hondach Civic. W tym rajdzie różnica sprzętowa okazała się bardzo duża, starałem się więc ratować czystą i szybką jazdą. I właśnie Rajd Karkonoski dał mi impuls do przesiadki z Clio do Civica – opowiada zawodnik Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej.
Honda, którą trzeba okiełznać?
W sierpniu w 24. Rajdzie Rzeszowskim Paweł Krysiak i Paweł Gacek wystartowali już Hondą Civic Type R. W nowym samochodzie załoga pokładała spore nadzieje. Jednak rajd okazał się istną walką o przetrwanie.
– Nowy samochód, brak testów przedrajdowych oraz upalna pogoda, wszystko to nie ułatwiało nam jazdy – podsumowuje strzegomianin. Ostatecznie Krysiak i Gacek zajęli 4. miejsce w klasie 4N.
Pod znakiem dalszej, niestety mało pomyślnej walki z Hondą Civic Type R upłynęły 61. Rajd Wisły oraz 49. Rajd Dolnośląski. Obie rundy Paweł Krysiak i Paweł Gacek musieli spisać na straty.
– Pod koniec Rajdu Wisły przy prędkości 190 km/h niespodziewanie otworzyła nam się maska i kompletnie uszkodziła przednią szybę, ratując się wypadliśmy z drogi. Na Dolnośląskim z kolei awarii ulega lewa półoś. W tej sytuacji musieliśmy wycofać się z obu rajdów – wspomina Paweł Krysiak.
Jest wicemistrzostwo!
Przygody, które spotkały załogę Krysiak/Gacek na ostatnich etapach rywalizacji w Mistrzostwach Polski, nie przekreśliły jednak prestiżowych tytułów w sezonie. – W naprawdę ekstremalnej rywalizacji wywalczyliśmy Drugich Wicemistrzów Polski w 4N. To z jednej strony cieszy, a z drugiej pozostawia niedosyt. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego jak dobrze przygotować się do sezonu 2016. Poważnie rozważamy zmianę samochodu na zdecydowanie mniej awaryjny – zapowiada Paweł Krysiak. – Podsumowując nasz ściganie serdecznie dziękuję naszym sponsorom, którymi w tegorocznych RSMP byli: Kamieniarstwo Zenon Kiszkiel, Górbeh Paweł Jeziorski, Forpol Auto Serwis Świdnica, Tom Gran, Pomoc Drogowa Zaborowski, Domowe Ciacho Eliza Krysiak-Kiełbasa, Trans Bruk Paweł Kędzierski, Czer Granit Krystian Czerniawski, Firma Zen Zenon Piekielny, Psychotesty Piotr Robaszyński, radny Miasta i Gminy Strzegom Tomasz Jeziorski, Klima Control Dominik Pokrywka, PK Trans oraz Stacja Paliw Roman Wedmański – wylicza kierowca ze Strzegomia.
Załoga Paweł Krysiak i Paweł Gacek mistrzowskie tytuły odebrała w sobotę, 19 grudnia w Hotelu Sheraton w Warszawie, podczas uroczystej gali Polskiego Związku Motorowego. Mistrzami w klasie 4N zostali Janusz Knopt i Bartosz Rozkrut. Z kolei w najważniejszej klasyfikacji sezonu, czyli generalnej RSMP, zwycięstwo wywalczyli Łukasz Habaj i Piotr Woś.
Przyszłoroczny kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zakłada 7 rund. Pierwszą eliminacją będzie Rajd Świdnicki-Krause, zaplanowany w terminie 15-17 kwietnia 2016r. Warto dodać, że w naszym regionie rozegrany zostanie również Rajd Dolnośląski (07-09 października 2016r.). Z cyklu wypadł niestety, Rajd Karkonoski. Pozostałe rundy 2016 to: Rajd Kaszub Gdańsk Baltic Cup, Rajd Warmiński, Rajd Rzeszowski, Rajd Nadwiślański oraz Rajd Arłamów.
(piw)