Z tytułem Drugich Wicemistrzów Polski w 4N sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski  kończą Paweł Krysiak i Paweł Gacek. Załoga, która do startów powróciła po ponad 2-letniej przerwie, tegoroczne starty podsumowuje, czując niedosyt sportowej walki. – Najlepiej wspominam Rajd Świdnicki-Krause, w którym wywalczyliśmy zwycięstwo w klasie. W trakcie rajdowej rywalizacji, niestety trapiły nas awarie i zmienialiśmy samochód. To wszystko oddaliło naszą szansę na najwyższe miejsce na podium – mówi Paweł Krysiak, kierowca ze Strzegomia, reprezentujący barwy Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej.

Mistrzowski sezon Krysiaka
Wielki zapał do walki na odcinkach specjalnych i plan na zwycięstwo w cyklu Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w dobrze obsadzonej klasie 4N. To przyświecało Pawłowi Krysiakowi, który w tym roku powrócił na rajdowe trasy. W realizacji tego celu postawił na pilota Pawła Gacka oraz samochód Renault Clio. Ograniczony budżet, jakim dysponowała załoga, pozwolił na udział tylko w 5 rundach, spośród 8 zaplanowanych na tegoroczny krajowy czempionat.


Mistrzowski sezon Krysiaka
Załoga Paweł Krysiak i Paweł Gacek mistrzowskie tytuły odebrała w sobotę, 19 grudnia w Hotelu Sheraton w Warszawie, podczas uroczystej gali Polskiego Związku Motorowego (fot. M. Kaliszka)

Rewelacja na Świdnickim

Sezon 2015 dla załogi Paweł Krysiak i Paweł Gacek rozpoczął się rewelacyjnie, bo od triumfu w 43. Rajdzie Świdnickim-Krause, rozgrywanym pod koniec kwietnia. Perfekcyjną i niezwykle dynamiczną jazdą udało się, zdystansować aż 9 konkurentów w stawce.

Radość na mecie była niesamowita, bo był to niewątpliwie największy sukces w mojej karierze. Z trudną technicznie trasą walczyliśmy w ciężkich warunkach pogodowych, a w doborowym towarzystwie zawody ukończyliśmy na 18. miejscu w klasyfikacji generalnej – mówi Paweł Krysiak.

Niespełna miesiąc później polem do zaciętej rajdowej walki były odcinki specjalne 30. Rajdu Karkonoskiego. Tu, m.in. po kapciu, który uszkodził przód Renault Clio, Krysiak i Gacek dojechali na 3. miejscu w klasie. – Muszę przyznać, że konkurencją byli dla mnie rywale w zdecydowanie mocniejszych Hondach Civic. W tym rajdzie różnica sprzętowa okazała się bardzo duża, starałem się więc ratować czystą i szybką jazdą. I właśnie Rajd Karkonoski dał mi impuls do przesiadki z Clio do Civica – opowiada zawodnik Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej.

Honda, którą trzeba okiełznać?

W sierpniu w 24. Rajdzie Rzeszowskim Paweł Krysiak i Paweł Gacek wystartowali już Hondą Civic Type R. W nowym samochodzie załoga pokładała spore nadzieje. Jednak rajd okazał się istną walką o przetrwanie.

Nowy samochód, brak testów przedrajdowych oraz upalna pogoda, wszystko to nie ułatwiało nam jazdy – podsumowuje strzegomianin. Ostatecznie Krysiak i Gacek zajęli 4. miejsce w klasie 4N.

Pod znakiem dalszej, niestety mało pomyślnej walki z Hondą Civic Type R upłynęły 61. Rajd Wisły oraz 49. Rajd Dolnośląski. Obie rundy Paweł Krysiak i Paweł Gacek musieli spisać na straty.

Pod koniec Rajdu Wisły przy prędkości 190 km/h niespodziewanie otworzyła nam się maska i kompletnie uszkodziła przednią szybę, ratując się wypadliśmy z drogi. Na Dolnośląskim z kolei  awarii ulega lewa półoś. W tej sytuacji musieliśmy wycofać się z  obu rajdów – wspomina Paweł Krysiak.

Jest wicemistrzostwo!

Przygody, które spotkały załogę Krysiak/Gacek na ostatnich etapach rywalizacji w Mistrzostwach Polski, nie przekreśliły jednak prestiżowych tytułów w sezonie. – W naprawdę ekstremalnej rywalizacji wywalczyliśmy Drugich Wicemistrzów Polski w 4N. To z jednej strony cieszy, a z drugiej pozostawia niedosyt. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego jak dobrze przygotować się do sezonu 2016. Poważnie rozważamy zmianę samochodu na zdecydowanie mniej awaryjny – zapowiada Paweł Krysiak. – Podsumowując nasz ściganie serdecznie dziękuję naszym sponsorom, którymi w tegorocznych RSMP byli: Kamieniarstwo Zenon Kiszkiel, Górbeh Paweł Jeziorski, Forpol Auto Serwis Świdnica, Tom Gran,  Pomoc Drogowa Zaborowski,  Domowe Ciacho Eliza Krysiak-Kiełbasa, Trans Bruk Paweł Kędzierski, Czer Granit Krystian Czerniawski, Firma Zen Zenon Piekielny, Psychotesty Piotr Robaszyński, radny Miasta i Gminy Strzegom Tomasz Jeziorski, Klima Control Dominik Pokrywka, PK Trans oraz Stacja Paliw Roman Wedmański – wylicza kierowca ze Strzegomia.

Załoga Paweł Krysiak i Paweł Gacek mistrzowskie tytuły odebrała w sobotę, 19 grudnia w Hotelu Sheraton w Warszawie, podczas uroczystej gali Polskiego Związku Motorowego. Mistrzami w klasie 4N zostali Janusz Knopt i Bartosz Rozkrut. Z kolei w najważniejszej klasyfikacji sezonu, czyli generalnej RSMP, zwycięstwo wywalczyli Łukasz Habaj i Piotr Woś.

Przyszłoroczny kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zakłada 7 rund. Pierwszą eliminacją będzie Rajd Świdnicki-Krause, zaplanowany w terminie 15-17 kwietnia 2016r. Warto dodać, że w naszym regionie rozegrany zostanie również Rajd Dolnośląski (07-09 października 2016r.). Z cyklu wypadł niestety, Rajd Karkonoski. Pozostałe rundy 2016 to: Rajd Kaszub Gdańsk Baltic Cup, Rajd Warmiński, Rajd Rzeszowski, Rajd Nadwiślański oraz Rajd Arłamów.

(piw)



Spotkanie ze sponsorami (fot. D. Nowaczyński)
Na początku grudnia załoga spotkała się ze sponsorami, aby podsumować sezon i przedstawić plany na rok 2016 (fot. D.Nowaczyński)