Trwa II edycja Świdnickich Recenzji Muzycznych. Właśnie poznaliśmy 10 wykonawców, z których część być może wystąpi w Świdnicy. Od Ciebie zależy, kto to będzie.

Świdnickie Recenzje Muzyczne to projekt, który ma umożliwić fanom muzyki wpływ na repertuar koncertowy Świdnickiego Ośrodka Kultury. Do 12 marca można było składać propozycje w formie recenzji płyt. Spośród 20 zgłoszonych tekstów, jury wybrało 10 najlepszych, których autorzy otrzymają nagrody a na wskazanych przez nich wykonawców będzie można głosować między 27 marca a 6 kwietnia. Na podstawie wyników sondy zostanie zaplanowany repertuar ŚOK.

Poniżej prezentujemy fragmenty recenzji 10 najlepszych płyt 2016 roku według Świdniczan. Szczegółowe informacje o głosowaniu oraz pełne recenzje i muzykę można znaleźć na stronie www.bit.ly/srm2017.

Coma – 2005 YU55 (rock)
„Płyta jest niebanalnym eksperymentem muzycznym i w pełni okazałym odzwierciedleniem zawartej w nim opowieści. Panom z Łodzi udało się stworzyć wspaniałą historię pełną dobrej muzyki, świetnych riffów gitarowych, połączenia elektroniki z muzyką rockową i na dodatek genialnej warstwy tekstu pod postacią poezji Piotra Roguckiego.” – Daria Błądzińska.

Evvolves – Mosses (alternatywa)
„Na swojej nowej płycie Evvolves bawią się i eksperymentują z brzmieniem. Nie boją się mieszać ze sobą stylistyk, tworząc dzieło łączące post-punk wraz z dreampopem oraz shoegazem. Choć tego typu mieszanka nie wydaje się aż tak niezwykła, gdyż estetyki te płynnie się ze sobą łączą, to efekt końcowy jednak mnie powalił.” – Jeremi Okniański.

Hunter – NieWolnOść (metal)
„Na płycie słychać dużo więcej Jelonka (skrzypce), Pit (gitara) daje kilka solowych popisów a głos Draka jest niesamowity: niekiedy słychać ten rockowy pazur, ciężar jak na przykład mocarny ryk zaczynający refren kawałka „RzeźNicki”, ale jest też melodyjny, harmonijny, czasem też delikatny i nastrojowy.” – Dawid Rawski.

KęKę – Trzecie Rzeczy (hip hop)
„W rapie najważniejszy jest przekaz i dzięki różnorodności materiału, na krążku każdy znajdzie coś dla siebie. Mnie osobiście „Trzecie Rzeczy” bardzo poruszają, ponieważ pokazują w dużej części moje życie, przez co bardzo łatwo jest mi zrozumieć przekaz i nauczyć się stawiać czoła codziennym „rzeczom”.” – Kacper Kurzydło.

Luxtorpeda – Mywaswynas (rock)
„Są świetne gitarowe riffy w „Pozdrawiamy”, „Iglo” czy „Księgowy”, którego pierwsze takty od razu wpadają w głowę, i w którym dialog Litza-Hans został opanowany do perfekcji. Jest doskonała praca sekcji rytmicznej potwierdzająca zgranie zespołu. Są teksty odnoszące się do uzależnienia od technologii, bogactwa, czy domów bez miłości.” – Piotr Bednarz.

Mietek Szcześniak – Nierówni (soul/pop)
„Sięgając po wiersze ks. Twardowskiego, Szcześniak pochyla się nad nimi z szacunkiem oraz docenia poezję duchownego za to, że jest lekka, a choć niełatwa, to też przyjemna. Artysta wyjaśnia, że to dlatego właśnie nadał jej formę rytmiczną – wręcz „słoneczną” – wykorzystując brazylijskie rytmy samby i bossa novy.” – Helena Pietrzak.

Paweł Domagała – Opowiem Ci o mnie (piosenka aktorska)
„Zdolności muzyczne Pawła Domagały można było usłyszeć w serialu “Powiedz tak”, gdzie śpiewał i grał na gitarze. Jest to płyta oparta na prostocie, którą można porównać do tortu. Wpadające w ucho brzmienie, z cudownie zaakcentowaną gitarą akustyczną jest jak biszkopt, nadaje ciastu cały kształt.” – Aleksandra Banasińska.

Sarius – I żyli krótko i szczęśliwie (hip hop)
„Technicznie Sarius jest jednym z najlepszych graczy na scenie. Na palcach dwóch rąk można wyliczyć raperów, którzy mogą konkurować z nim na gry słowne czy zabawę tempem. (…) Od strony produkcyjnej za płytę odpowiada współpracujący już wcześniej z Sariusem duet Voskowy. Wykorzystali całą gamę mrocznych sampli oraz odgrzebali brzmienia przywołujące na myśl przerażające sny.” – Radosław Piechociński.

Szad Akrobata – Człowiek Duch (hip hop)
„Moje początkowe zdanie po tym, jak dotarły do mnie informacje o nowym albumie Szada brzmiało „stary wyjadacz, pewnie zatrzymał się na stylu poprzedniego albumu”. Tak jednak nie jest. (…) Instrumentale, które stworzył Szur, komponują się bardzo dobrze i podobają się nawet słuchaczom, którzy gustują w nowoczesnych brzmieniach.” – Arkadiusz Panek.

Taco Hemingway – Marmur (hip hop)
„Dla wielu osób to najbardziej wyczekiwany album 2016 roku. Nic w tym dziwnego, skoro młody raper z producencką pomocą Rumaka trzyma bardzo wysoki poziom i zyskuje szacunek coraz szerszego grona, nie tylko hiphopowych, słuchaczy. Na nowej płycie jego muzyka znowu bardzo szybko wpada w ucho, a wielowymiarowe teksty pozwalają przy „Marmurze” nieźle się bawić.” – Angelika Krynicka.

Szczegóły sondy będą dostępne od poniedziałku 27 marca na stronach www i Facebook Świdnickiego Ośrodka Kultury.

Bartosz Łabuda, Świdnicki Ośrodek Kultury