www.facebook.com/nasz.walbrzychwww.instagram.com/nasz.walbrzych.pl
Repertuar kina Cinema City Repertuar kina Cinema City

Bezpłatne szkolenia dla branży rolno-spożywczej

16.06.2013 r.

DAWG rozpoczyna realizację pilotażowego projektu pn.: ”Przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie marketingu i sprzedaży produktów dla mikro i małych przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej”. 40 mikro i małych firm branży rolno-spożywczej z Dolnego Śląska ma szansę odnieść sukces rynkowy, korzystając z profesjonalnego doradztwa w zakresie marketingu. W ramach projektu eksperci przeprowadzą audyt marketingowy firmy, opracują plan marketingowy oraz pomogą w jego wdrożeniu.

Uzupełnieniem indywidualnego doradztwa będą szkolenia dla pracowników dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu marketingu, komunikacji marketingowej, strategii budowania marki oraz innowacyjnych form promocji. Eksperci DAWG pomagać będą również w poszukiwaniu partnerów na rynkach zewnętrznych, głównie wschodnich.

 

– Branża rolno- spożywcza jest bardzo przyszłościowa ale jednocześnie bardzo trudna ze względu na dużą konkurencyjność, zmiany upodobań klientów, zmiany prawa czy wymagania związane z technologią- mówi Agnieszka Mąka dyrektor zarządzający DAWG. – Wiele firm nie docenia wagi i roli marketingu, tymczasem do zdobycia klientów, pozycji a przede wszystkim utrzymania się na rynku i rozwoju przedsiębiorstwa, jest on niezbędny. Chcemy pokazać przedsiębiorcom jak wykorzystać narzędzia marketingu by ich firmy miały szansę na odniesienie sukcesu – dodaje.

Dla MŚP chętnych do udziału w szkoleniach organizowane są spotkania informacyjne. Najbliższe odbędą się 17 czerwca w Szczawnie- Zdroju( godz. 10.00 Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego, ul. Szczawieńska 2) oraz 18 czerwca w Jeleniej Górze ( godz. 10.00 Hotel Mercure Jelenia Góra )

Głównym ich tematem będzie przygotowanie polityki marketingowej przedsiębiorstwa pod kątem eksportu. Podczas spotkań konsultanci DAWG przybliżą również ofertę usług dostępnych w ramach Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera, szczególnie w aspekcie wsparcia działalności eksportowej oraz poszukiwania kooperantów na rynkach zewnętrznych. Przedsiębiorcy otrzymają również pakiet informacji o dostępnych narzędziach promocji polskich firm w ramach wydarzeń międzynarodowych.

-W dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej niezbędne są badania rynku. Przedsiębiorcy muszą znać wymagania klientów, ich oczekiwania i preferencje. Bez tego nie mają szans – mówi Tomasz Tykierko prezes DAWG .- Co z tego, że powstaje wiele nowych firm branży rolno-spożywczej, skoro często nie mają żadnej strategii, wiedzy i doświadczenia. Po kilku miesiącach, najwyżej roku, upadają. Szkolenia i doradztwo, które oferujemy pozwolą przedsiębiorcom na dostosowanie się do wymagań rynkowych, a tym samym utrzymanie i rozwijanie firmy- dodaje Tykierko.

Usługi oferowane przez DAWG są nieodpłatne. Projekt finansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W projekcie weźmie udział 40 przedsiębiorstw z Dolnego Śląska.