Porsche 911 SC i broniący tytułu Piotr Zaleski otwierają listę zgłoszeń do pierwszej rundy MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W dniach 27-28 kwietnia załogi w historycznych rajdówkach zmierzą się na trasach 47. Rajdu Świdnickiego-Krause.

źródło: h-rsmp.pl

19 załóg zgłoszonych do rywalizacji, a trzy pojadą bez pomiaru czasu. Listę zgłoszeń otwierają Piotr Zaleski ze swoim Porsche 911 SC oraz Robert Luty, który nadal będzie startował Subaru Legacy. Po rocznej przerwie do rywalizacji historykami wraca Artur Rowiński, który razem z Magdaleną Tokarską pojadą Audi Quattro.

Najpopularniejszym autem podczas pierwszej rundy Motul HRSMP będzie BMW E30 318is. Na liście zgłoszeń jest aż pięć takich samochodów.

Arkadiusz Kula, który w poprzednim sezonem imponował w przednionapędowym Renault Megane Maxi, teraz przesiada się do auta napędzanego na tył. W Rajdzie Świdnickim Krause pojedzie BMW E30 M3, a na jego prawym fotelu zasiądzie Małgorzata Opałka. Na trasie nie zabraknie najbardziej charakterystycznych rajdówek, w tym FSO Syreny 104 załogi Tomasz Curyło – Jarosław Skwarek oraz Forda Sierry Cosworth 4×4, którą pojadą Marek Suder i Dariusz Gurdziołek.

Sezon Motul HRSMP rozpocznie się od 47. Rajdu Świdnickiego-Krause w ostatni weekend kwietnia. Kibice zgromadzeni przy trasie imprezy niegdyś zwanej „Elmotem” będą mogli podziwiać historyczne rajdówki na trasie dziewięciu odcinków specjalnych o łącznej długości 119,1 kilometra.

Informacje o cyklu

MOTUL Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych. W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przyniósł kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90. W sezonie 2019 zaplanowano sześć rund, w tym po raz pierwszy – historyczne ściganie na szutrze podczas Rajdu Polski, czyli drugiego najstarszego rajdu samochodowego na świecie.

źródło: www.h-rsmp.pl