"Pendolino ED250 PKP Intercity" fot. Travelarz (CC BY-SA 3.0, wikipedia.org)
„Pendolino ED250 PKP Intercity” fot. Travelarz (CC BY-SA 3.0, wikipedia.org)

Od najbliższej niedzieli nieco szybciej dojedziemy z Wrocławia do Warszawy dzięki nowym składom Pendolino. Niestety, równocześnie z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy PKP, Wrocław straci bezpośrednie połączenie z Berlinem. Ze stolicą Niemiec Wrocław miał połączenie przez blisko 170 lat. 1 września 1846 roku ruszył pierwszy pociąg z Breslau do Berlina, a w najbliższy piątek o godz. 12.12 odjedzie ostatni skład pokonujący tę trasę bez konieczności przesiadek – EIC Wawel (Wrocław – Hamburg przez Berlin).

Poniżej prezentujemy zmiany na trasie Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba, które zaczną obowiązywać od 14 grudnia.

Na tej trasie kursować będą cztery pary pociągów spółki Przewozy Regionalne. Dwie z nich obsługiwane będą zmodernizowanymi, klimatyzowanymi wagonami w relacjach z/do Poznania Głównego (KAMIEŃCZYK do Szklarskiej Poręby Górnej oraz SZKLARKA do Jeleniej Góry). Poza tym w relacji Olsztyn Główny – Jelenia Góra w dalszym ciągu kursować będzie pociąg interREGIO MAMRY, który na odcinku Wrocław Główny – Jelenia Góra kursował będzie tylko w piątki i soboty, a w przeciwnym kierunku w soboty i niedziele oraz w okresach szczytów przewozowych, czyli w okolicach świąt, w ferie i wakacje.

Wszystkie pociągi REGIO, kursujące na trasie Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra, od 14 grudnia br. zatrzymywać się będą na nowym przystanku osobowym Wrocław Grabiszyn, zlokalizowanym pod estakadą w ciągu ulicy Klecińskiej (Śródmiejskiej Obwodnicy Wrocławia), ok. 500 metrów od przystanków komunikacji miejskiej „FAT”.

Poza pociągami Przewozów Regionalnych na tej trasie będą także kursowały najnowsze pociągi Impuls należące do Kolei Dolnośląskich. Od 14 grudnia zapewnią one aż 15 połączeń do Jaworzyny Śląskiej, 11 do Wałbrzycha , 7 do Jeleniej Góry i 5 do Szklarskiej Poręby.

czytaj więcej na: gazetawroclawska.pl